Garantie

LAKEN garandeert dat alle producten die het distribueert in overeenstemming zijn met de huidige wetten en de volgende voorwaarden. In het geval van non-conformiteit van het product, wordt een periode van twee (2) jaar vanaf het moment van levering erkend voor de Klant om zijn of haar rechten effectief te maken, echter pas binnen zes (6) maanden na levering wordt verondersteld dat de non-conformiteit al bestond op het moment van levering, en het is de verantwoordelijkheid van de koper om binnen de resterende achttien (18) maanden (d.w.z. vanaf de zevende maand tot het einde van de twee jaar) te bewijzen dat de goederen non-conform waren, alles in overeenstemming met Artikel 114 en volgende van Koninklijk Wetgevend Besluit 1/2007. De Klant heeft een periode van twee (2) maanden vanaf het moment dat hij of zij op de hoogte raakte van het gebrek aan conformiteit met het eigendom om dit te melden aan Productos Deportivos, SA.

In ieder geval wordt de berekening van de garantieperiode opgeschort gedurende de tijd dat de Klant het product ontnomen wordt; bijvoorbeeld, als de reparatie van een object vijftien (15) dagen duurt, eindigt de garantieperiode 15 dagen later dan oorspronkelijk gepland.

De verzendkosten die gegenereerd worden door de verwerking van de productgarantie worden gedragen door LAKEN in die gevallen waarin aangenomen wordt dat het gebrek aan conformiteit bestaat in het gekochte goed. Het zal altijd gebeuren volgens de instructies die LAKEN heeft aangegeven, op verzoek en acceptatie.

In het geval dat het verzonden product niet het gespecificeerde gebrek vertoont of dit gebrek niet onder de garantie valt, zal het worden teruggestuurd naar de Klant tegen de kosten van afhaling en levering, en de arbeid die is verricht bij het controleren en/of testen van het vermeende gebrekkige artikel kan ook worden gefactureerd.

De Klant kan een klacht indienen als het gekochte goed niet overeenkomt met de beschrijving door de verkoper, niet de eigenschappen bezit die de Klant aan de hand van een monster of model heeft waargenomen, niet geschikt is voor het gebruik waarvoor soortgelijke consumptiegoederen gewoonlijk bestemd zijn, niet geschikt is voor het specifieke gebruik dat door de Klant zou zijn vereist en dat de verkoper heeft geaccepteerd of niet de verwachte kwaliteit en prestaties vertoont, met name rekening houdend met de openbare verklaringen (reclame, brochures, etikettering ...) over hun specifieke kenmerken die door de verkoper of de fabrikant zijn gedaan.

LAKEN is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit verkeerd gebruik. De garantie is niet geldig in het geval van factoren die buiten het normale gebruik van het product vallen of onjuiste of misbruikende behandeling door de klant of derden.

Om de garantie te verwerken, moet de consument per e-mail contact opnemen met LAKEN om het bedrijf te informeren over het defect in het product waarvoor hij of zij een garantieclaim wil indienen. Het is ook aan te raden om, indien mogelijk, een foto of video bij te voegen die het defect illustreert. Nadat de claim is ontvangen, neemt het bedrijf binnen maximaal 5 werkdagen contact op met de klant om het verzoek goed te keuren of af te wijzen. Er worden geen aanvragen geaccepteerd zonder het bijbehorende bestel- of factuurnummer.